Skræddersyede kommunikationskurser

Kurserne er for alle, der ønsker at udvikle deres kommunikative kompetencer yderligere for at blive endnu bedre til at kommunikere med alle typer af mennesker. Indholdet og tidsforbruget tilrettelægges individuelt ud fra jeres specifikke ønsker.

På selve kurset tages der udgangspunkt i deltagernes egne udfordringer i hverdagen for at sikre det størst mulige udbytte af kurset. Formen vil være en blanding af teoretiske oplæg, praktiske øvelser, feedback og diskussioner.


Gode samtaler gør en forskel

Samtalerne med patienten er ofte det, der bærer sundhedsindsatsen. Men hvordan kan I møde og motivere patienten i samtalen  - så jeres faglighed reelt gør en forskel? Det er det, vi underviser i.

Hvilke resultater vil I have?
I samtalen med patienten er der altid to ekspertiser, der skal mødes:
Medarbejderens faglighed på den ene side og patientens indsigt i eget liv på den anden. I den gode samtale formår medarbejderen at bygge bro mellem de to. Det betyder, at patienten føler sig mødt med nærvær og engagement. Og som sundhedsfagligt personale kan I målrette samtalen efter patientens aktuelle ståsted. Resultatet er, I udnytter tiden effektivt. I når det, I sætter jer for, og I kan motivere patienten til at tage ansvar for sin behandling og sundhed...

Læs mere i vores folder »