Overblik og træning
Deltagerne får overblik over, hvordan de kan bruge metoden i forskellige patientsituationer. Gennem træning får de også et godt indtryk af deres egne arbejdspunkter. Vi arbejder med flere typer samtaler, og alle deltagere får personlig konstruktiv feedback.
Varighed: 2 dage i sammenhæng
Antal deltagere: Op til 16
Gode samtaler gør en forskel
Samtalerne med patienten er ofte det, der bærer sundhedsindsatsen. Men hvordan kan I møde og motivere patienten i samtalen - så jeres faglighed reelt gør en forskel? Det er det, vi underviser i.
Hvilke resultater vil I have?
I samtalen med patienten er der altid to ekspertiser, der skal mødes:
Medarbejderens faglighed på den ene side og patientens indsigt i eget liv på den anden. I den gode samtale formår medarbejderen at bygge bro mellem de to. Det betyder, at patienten føler sig mødt med nærvær og engagement. Og som sundhedsfagligt personale kan I målrette samtalen efter patientens aktuelle ståsted. Resultatet er, I udnytter tiden effektivt. I når det, I sætter jer for, og I kan motivere patienten til at tage ansvar for sin behandling og sundhed...