Øjenåbner

Her får deltagerne en kort introduktion til metoden og afprøver den i praksis med øvelser, der er relevante for deres hverdag.

Varighed: 3 timer
Antal deltagere: 10-24


Gode samtaler gør en forskel

Samtalerne med patienten er ofte det, der bærer sundhedsindsatsen. Men hvordan kan I møde og motivere patienten i samtalen  - så jeres faglighed reelt gør en forskel? Det er det, vi underviser i.

Hvilke resultater vil I have?
I samtalen med patienten er der altid to ekspertiser, der skal mødes:
Medarbejderens faglighed på den ene side og patientens indsigt i eget liv på den anden. I den gode samtale formår medarbejderen at bygge bro mellem de to. Det betyder, at patienten føler sig mødt med nærvær og engagement. Og som sundhedsfagligt personale kan I målrette samtalen efter patientens aktuelle ståsted. Resultatet er, I udnytter tiden effektivt. I når det, I sætter jer for, og I kan motivere patienten til at tage ansvar for sin behandling og sundhed...

Læs mere i vores folder »