Indsigt og udvikling

Deltagerne får overblik over, hvordan de kan bruge metoden i forskellige patientsituationer. De får også et godt indtryk af deres egne arbejdspunkter, både gennem træning og gennem videooptagelser. Vi arbejder med flere typer samtaler, og alle deltagere får personlig konstruktiv feedback.

Varighed: 3 dage i alt 2 dage i sammenhæng samt en dag til opfølgning.
Antal deltagere: Op til 16

Inden den sidste dag får deltagerne tid til at træne og optage en selvvalgt kommunikationssituation på video. Sidste dag får de individuel feedback på videooptagelsen og ekstra kommunikationstræning.


Gode samtaler gør en forskel

Samtalerne med patienten er ofte det, der bærer sundhedsindsatsen. Men hvordan kan I møde og motivere patienten i samtalen  - så jeres faglighed reelt gør en forskel? Det er det, vi underviser i.

Hvilke resultater vil I have?
I samtalen med patienten er der altid to ekspertiser, der skal mødes:
Medarbejderens faglighed på den ene side og patientens indsigt i eget liv på den anden. I den gode samtale formår medarbejderen at bygge bro mellem de to. Det betyder, at patienten føler sig mødt med nærvær og engagement. Og som sundhedsfagligt personale kan I målrette samtalen efter patientens aktuelle ståsted. Resultatet er, I udnytter tiden effektivt. I når det, I sætter jer for, og I kan motivere patienten til at tage ansvar for sin behandling og sundhed...

Læs mere i vores folder »